34,5467$% 0.18
36,0147€% -0.62
43,3470£% -0.52
3.005,41%1,48
5.110,00%0,95
3383753฿%-0.70219
Ankara Büyükşehir Belediyesinin önemli ulaşım projelerinden biri olan “A1 (Ankaray) Hattı Dikimevi–Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattının İnşaat ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşi” ihalesinde ikinci tur tamamlandı.
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ve Fransız Kalkınma Ajansı tarafından finanse edilmesi planlanan projede, ilk ve ikinci ihaleler arasında 187 milyon Euro, Türk Lirası karşılığı 6,7 milyar Türk Lirası daha az teklif alındı.
15 Ocak 2024 tarihinde yapılan ilk ihalede ön yeterlilik alan 9 firmadan yalnızca 5 tanesi teklif vermişti. İlk ihalenin en düşük teklifi Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ’den 575.141.666,90 Euro olarak gelmişti. Diğer teklifler ise şu şekildeydi:
•Makyol İnşaat Sanayi ve Turizm Ticaret AŞ: 579.257.958 Euro
•Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt AŞ: 579.767.006 Euro
•Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret AŞ: 594.000.000 Euro
•Rönesans Medikal Taahhüt İnşaat AŞ: 605.444.485 Euro
Ankara Büyükşehir Belediyesi, ilk ihalede gelen yüksek teklifler sonrası kamu yararını gözeterek şartlarda değişiklikler yaptı. Yapılan değişikliklere göre, yaklaşık maliyet güncellendi, katılım şartları yeniden belirlendi, iş ortaklığına imkân tanındı, sözleşme para birimi Türk lirasına çevrildi ve fiyat farkı verilmesine yönelik düzenlemeler yapıldı. Bu değişikliklerin ardından 22 Kasım 2024 tarihinde gerçekleştirilen ikinci ihalede, Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt AŞ en uygun teklifi 387.850.699,60 Euro ile sundu. İkinci ihalede yer alan diğer teklifler ise şöyle:
* Makyol AŞ-Özkar AŞ Ortak Girişimi: 701.310.108,11 Euro
* Doğuş İnşaat ve Ticaret AŞ: 461.895.217,92 Euro
* Nurol İnşaat ve Ticaret AŞ: 508.831.834,36 Euro
* Rail Vicas Nigam Limited: 541.542.260,95 Euro
* Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret AŞ: 507.384.896,20 Euro
* Aga İnş. İş-Özgün İnsaat Ortaklığı: 547.971.454,42 Euro
* Dillingham İnşaat: 490.318.501,48 Euro
10 ay arayla gerçekleştirilen iki ihale arasındaki en düşük teklifler arasındaki fark 187.290.967,30 Euro, yani yaklaşık 6,7 milyar Türk Lirası oldu. Alınan teklifler ihale komisyonu tarafından değerlendirilecek ve Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın uygun görüşü alındıktan sonra firmalara resmi bildirim yapılacak ve sözleşme aşamasına gelinecek. Sözleşmenin imzalanabilmesi halinde 6.7 milyar tasarruf sağlanması hedefleniyor.
Proje kapsamında, yaklaşık 7,46 kilometrelik yeraltı raylı sistem hattı ve 8 istasyon yapılması planlanıyor. Peron uzunlukları 90 metre olacak şekilde planlanan hattın tamamlanma süresi 3 buçuk yıl olarak öngörülüyor.