40,2601$% 0.13
46,7458€% 0.13
53,9601£% 0.23
4.316,24%0,46
7.009,00%0,17
4784025฿%1.45105
02:00
Resmi Gazete’de yayımlanan genelge ile karayollarındaki hız sınırları ve ilgili işaretlemelerin ülke çapında yeknesak hale getirilmesi için kapsamlı bir değerlendirme başlatıldı.
Genelge, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan imzasıyla yayımlandı. Metinde, Birleşmiş Milletler hedefi olan “trafikteki can kayıplarının ve ciddi yaralanmaların 2030 yılına kadar yüzde 50 oranında azaltılması ve 2050 yılına kadar sıfırlanması” yönündeki hedefin Türkiye’de de gerçekleştirilmesi amacıyla 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ile 2021-2023, 2024-2027 ve 2028-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planlarının hayata geçirilmesinin önemli olduğu hatırlatıldı. Ayrıca, 2021/2 sayılı Cumhurbaşkanlığı genelgesinin 3 Şubat 2021 tarihli ve 31384 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdiği anımsatıldı.
Genelgeye göre karayolu üzerindeki hız sınırı, hız sınırı sonu levhaları ve diğer trafik işaretlemeleri; güncel standartlara uygunluk, konum, gereklilik, görünürlük, süreklilik ve sürücü davranışları üzerindeki etkileri açısından yeniden değerlendirilecek. Özellikle yerleşim yeri dışındaki bölünmüş karayolları başta olmak üzere, ülke genelinde mevcut işaretlemeler ve bu işaretlemelerle düşürülen hız sınırları, 13 Ekim 1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 7’nci maddesi uyarınca Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan Karayolu Trafik İşaretleme Standartları Kitabındaki teknik kriterlere göre yeniden gözden geçirilecek.
Genelgede ayrıca, meskun mahal dışında tesis edilmiş hemzemin yaya geçitlerinin standartlara uygunluğu kontrol edilecek; okul, hastane bölgesi gibi istisnalar dışında kalan hemzemin yaya geçitleri kaldırılacak.
Çalışmalar İçişleri Bakanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı koordinasyonunda yürütülecek; Adalet, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği, Milli Eğitim, Sağlık, Tarım ve Orman bakanlıkları ile belediyeler başta olmak üzere ilgili kurum ve kuruluşların katılımıyla tamamlanacak.
Yolun yapısı, trafik yoğunluğu ve yaya hareketliliği gibi hususlar dikkate alınarak uygun görülen kesimlerde işaretlemelerle düşürülen hız sınırlarının yeniden düzenlenmesi sağlanacak. Değerlendirme sonucunda hız sınırlamalarının kaldırılmasına karar verilen kesimlerde, yolun yapım ve bakımından sorumlu kuruluş tarafından yaya geçidi/durak uygulamasının sonlandırılması, orta refüj açıklıklarının kapatılması ve trafik işaretlemelerinin kaldırılması gibi altyapı düzenlemeleri yapılacak.
Şehirlerarası karayollarındaki meskun mahal levhalarının gerekliliği ve konumları yeniden değerlendirilecek; belediyelerin yapım ve bakımından sorumlu olduğu, yerleşim yeri içinden geçen taşıma kapasitesi yüksek yollarda can ve mal güvenliği açısından gerekli tedbirler alınarak hız sınırları gözden geçirilecek.
Hız sınırı düzenlemeleri ve trafik işaret levhaları uygulamaları, “trafik işaret levhaları mümkün olduğu kadar az fakat gerektiği kadar olmalıdır” ilkesi doğrultusunda standardize edilerek yol kullanıcıları açısından daha algılanabilir hale getirilecek.
Genelgede belirtilen çalışmaların birinci öncelikli olarak belirlenen yollarda 1 Eylül’e, diğer yollarda ise 31 Aralık’a kadar sonuçlandırılması kararlaştırıldı.
1
Dünya Bankası: "Orta Koridor", ticareti ve tedarik zinciri direncini artırabilir
2
ABD Kongresinden Filistin-İsrail meselesinde ‘iki devletli çözüme’ destek
3
Magazin gündemi günlerce onları konuşmuştu! Serenay Sarıkaya ve Mert Demir el ele görüntülendi…
4
Alaska’da tüm zamanların sıcaklık rekoru
5
ABD Kongresinden Filistin-İsrail meselesinde ‘iki devletli çözüme’ destek tasarısı