40,2601$% 0.13
46,7458€% 0.13
53,9601£% 0.23
4.316,24%0,46
7.009,00%0,17
4784025฿%1.45105
02:00
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, deprem sonrası oluşan iletişim problemlerine ilişkin açıklamada bulundu. Bakan Uraloğlu “Rutinimizdeki haberleşme kapasitemiz 2.5 kat fazla kapasitemizin olduğunu söylemek isterim. Dünkü depremlerde 7-10 kat ses görüşmesi kapasitesi oluştuğunu söyleyebilirim. Web tabanlı aramalarda ise 2 kat artış olduğunu söyleyebilirim” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, GSM operatörleriyle gerçekleştirdiği toplantının ardından açıklamalarda bulundu.
Bakan Uraloğlu’nun açıklamaları şu şekilde;
“Biz arkadaşlarımızla sahayı kontrol ediyoruz. Bugün de ilgili Bakan Yardımcımız, BTK Başkanımız, Turkcell, Türk Telekom, Vodafone yöneticilerimizle bir araya gelerek durum tespiti yaptık. İstanbul’da yaklaşık 3 operatörümüzün 20 bin adet baz istasyonu söz konusu. Bu baz istasyonlarının hiçbirinde kapsama problemi yaşamadığımızı söylemek isterim. Enerjisi kesildi veya yıkıldı diye bir problem olmadı. Hepsi ayakta kalmış oldu.
Normalin 2.5 kat kapasiteyi karşılayabildiğimizi ifade etmek istiyorum. Dünkü depremlerde 7 ile 10 kat ses görüşmesi kapasitesinin oluştuğunu söyleyebilirim. Web tabanlı, internet üzerinden iki kat artış olduğunu söyleyebilirim. Biz mevcut aramaların yüzde 75’ini karşıladık. Yüzde 25’i ise maalesef onları karşılayamadık.
İnternet tarafına baktığımızda 2 kat olan artışı tamamen karşıladık. Orada herhangi bir problemle karşılaşmadık. İnternet tabanlı WhatsApp gibi aramalarda bir problem yaşadığını beyan edene rastlamadığımızı söyleyebilirim.
Buradaki kapasite artışından kaynaklanan 15 dakikalık zaman oldu. Sonrasında rutine döndü, tabi bir kriz anında insanların hem kendi durumlarını bildirmeleri, yakınlarından bilgi almalarını talep ettikleri için böyle bir sıkıntı yaşandı. Bundan sonraki süreçte tekrar durumumuzu gözden geçiriyoruz.
Benzer sıkıntıları yaşamamak için neler yapmamız gerektiğini masaya yatırdık. 2019 Silivri depremlerinden sonra İstanbul’da yaklaşık 4 kat kapasite artışı sağladığımızı belirtmek isterim.
Kuzey Marmara otoyolu dün aktı. 140 kilometre olan yasal hız 50-60 km’lere düştüğü anlar oldu. İstanbul’dan bir çıkış söz konusu oldu. Siz 4 şeritli bir otoyola oradaki günlük geçireceği 200-250 bin civarındaki araçtan daha fazlasını yüklerseniz elbette orada bir yavaşlama olacaktır. Biz bu anlamda da iletişim tarafında bunu yaşadığımızı söylemek isterim.
Ben burada vatandaşlarımıza şunu söylemek isterim. Haberleşmelerde mutlaka internet tabanlı uygulamaları kullanmalarını tavsiye ediyoruz. Kısa mesajlarla kendi durumlarını bildirmelerini tavsiye ediyoruz. Süreci yakından takip edip benzer sıkıntıların önüne geçmiş olacağı. Sürecin takipçisi olduğumuzu belirtmek isterim”
Uraloğlu, toplantıdan önce yaptığı açıklamalarda ise şunları kaydetmişti:
“Bilgilendirmeye çalışmış olmamıza rağmen iletişimin normal ses üzerinden yapılması yönelimi oldu. Esasında web tabanlı, internet tabanlı ve Whatsapp, Bip, Facetime gibi uygulamalarda hiçbir problem yaşanmadı. Ancak ilk etaptaki refleksle yaklaşık 15 dakikalık bölümde ciddi aksamalar olduğunu biz de tespit ettik. Süreçte Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, Haberleşme Genel Müdürlüğü ve üç operatörle sürekli iletişim halinde olduk ve normale döndürdük. Ama böyle bir kapasiteyi sadece ses hatları üzerinden yönetebilmek elbette zor. Bu bizim için bir tecrübe oldu. Birçok bilgiyi arkadaşlarımızdan aldık. Öğleden sonra Bakanlıkta bu işe yetkin olan arkadaşlarım ve üç operatörün teknik ekibiyle İstanbul’da bir araya geliyoruz. Benzerinde bunu yaşamama adına neler yapmalıyız konusunu konuşmak üzere masaya oturacağız, bu anlamda da olması gerektiği halde olmayan eksikliklerle ilgili de gereğini yapacağız”
Hava yollarında “business” koltuklar haricinde tavan ücret uygulamasının üzerinde hiç kimsenin bilet satamayacağını ve satmadığını vurgulayan Uraloğlu, depremin ilk anından sonra insanların İstanbul’dan çıkış refleksi olduğunu belirtti.
Uraloğlu, Kuzey Marmara Otoyolu gibi yapıların hiç etkilenmediğini ve insanların bu yolla çıkış sağladığını bildirerek, “Hava yoluna talep olunca hem THY hem de Pegasus bilet ücretlerini 1750 liraya düşürdü. Biz, bu tür şeyleri gerektiğinde bedava da yaparız, çok net. Onun için fiyatların bir anda yükselmiş olmasıyla ilgili algı var, ama tavan fiyatlar asla geçilmedi.” dedi.
Uraloğlu, bu süreçte tavan fiyatın aşılmadığını, bu konuda tespit varsa kendilerine iletilmesi halinde gereğinin yapılacağını söyledi.
Uraloğlu, 6 Şubat depreminde yaşanan iletişim sorunun hatırlatılması üzerine, GSM operatörlerine verilen en büyük cezanın yeni yatırımların yapılması olduğunu belirtti.
İstanbul’da GSM alanında kullanılan kulelerin deprem anında yıkılmaması için çelik olarak kurulduğunu dile getiren Uraloğlu, “Öncelikle kamu arazilerine sonra da müsait olan diğer arazilere kuruluyor. Hepimiz kriz anında sevdiklerimize ulaşalım istiyoruz, ama bir taraftan da bazı istasyonlarının sağlık endişesinden uzak olmasını istiyoruz, bu durumu optimize etmeye çalışıyoruz.” diye konuştu.
1
Dünya Bankası: "Orta Koridor", ticareti ve tedarik zinciri direncini artırabilir
2
ABD Kongresinden Filistin-İsrail meselesinde ‘iki devletli çözüme’ destek
3
Magazin gündemi günlerce onları konuşmuştu! Serenay Sarıkaya ve Mert Demir el ele görüntülendi…
4
Alaska’da tüm zamanların sıcaklık rekoru
5
ABD Kongresinden Filistin-İsrail meselesinde ‘iki devletli çözüme’ destek tasarısı